Sunday 10 August 2014

Projek Loji Air Langat 2 Punca Khalid Ibrahim Disingkirkan

Khalid Ibrahim dipecat dan mahu digantikan dengan Wan Azizah isteri kepada DSAI. Adakah anda semua tahu mengapa kemelut ini berlaku dan apakah puncanya?

Pekara utama yang membuatkan Khalid Ibrahim mahu disingkirkan PKR adalah kerana kuasa meluluskan Projek yang dipegang oleh Menteri Besar Selangor. Hal ini telah mengundang perasaan tidak puas hati ramai Adun dan ahli PKR Selangor kerana masing masing mengejar projek milik sendiri mahupun keroni mereka sedangkan Khalid Ibrahim turut bersaing dengan mendahululan keroni keroni beliau.

Pekara ini menjadi tidak terkawal apabila Khalid Ibrahim secara terang terangan mahu syarikat yang beliau ada kepentingan dalam syarikat tersebut mendapat projek loji air langat dua. Hal ini menjadi dendam kepada pucuk pimpinan PKR kerana dalam masa yang sama pucuk pimpinan PKR juga melobi untuk projek Loji air langat dua dengan membuat black mail kepada kerajaan pusat.

Masing masing mahu merebut projek loji air langat dua. Masing masing berpolitik sehingga rakyat menjadi mangsa dengan ketiadaan bekalan air dan ini lah yang berlaku apabila akhirnya Khalid Ibrahim yang sebelum ini diarahkan oleh pucuk pimpinan PKR untuk tidak menandatangani projek air langat dua berubah arah dengan membuat perjanjian dengan kerajaan pusat Barisan Nasional. Tekanan yang diterima Khalid Ibrahim cukup tinggi kerana pucuk pimpinan PKR merasakan Khalid Ibrahim tamak merebut projek loji air langat dua hanya untuk kepentingan diri sendiri.

Dengan perjanjian projek air langat dua ini maka projek tersebut dapat diteruskan dan akan menyelesaikan masaalah air buat penduduk Selangor dan Lembah Klang. Ini merupakan satu kerugian bagi pihak Pakatan Selangor terutamanya PKR kerana mereka sudah tidak boleh mempolitikkan isu air Selangor dan Lembah Klang selepas ini malah kehilangan satu projek mewah yang mampu membesarkan perut mereka.

Ada banyak lagi pekara yang membuatkan Khalid Ibrahim dipecat oleh PKR dan seterusnya hilang jawatan Menteri Besar Selangor. Namun isu Air merupakan satu isu yang paling utama kerana projek air langat dua bukan sekadar satu projek yang bernilai berbilion ringgit malah ianya boleh memberikan kelebihan kuasa politik kepada parti PKR jika perjanjian tidak dibuat Khalid Ibrahim.

Rakyat Malaysia harus sedar bahawa PKR dan Pakatan Rakyat bukan mahu membela rakyat sebaliknya mereka hanya mahu mempergunakan rakyat demi kepentingan politik mereka semata mata. Lihat saja isu air Selangor yang jika terus dibiarkan maka rakyat yang mendapat kesan dari permainan politik jijik mereka.

Baik Khalid Ibrahim ataupun Wan Azizah ataupun mana mana pemimpin PKR dan Pakatan Rakyat mereka semua sama yang masing masing sama sama korup dan lapar dengan wang dan kuasa.

Bersyukur kita masih lagi di tadbir Barisan Nasional dan dengan kemelut PKR ini saya yakin lebih ramai rakyat yang akan menyokong dan mengundi Barisan Nasional pada PRU14 akan datang. Amin....

- Sir Azri
Sent from my iPhone

No comments:

Post a Comment