Friday 26 December 2014

Pekara Yang Anda Perlu Tahu antara Najib, Obama, Golf & Banjir.




Sebelum YAB keluar negara beliau membuat lawatan ke kawasan banjir. Dalam lawatan nya itu beliau diberikan taklimat oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan agensi agensi lain yang terlibat bahawa keadaan terkawal dan akan berada dibawah kawalan dan seliaan MKN. Keyakinan YAB PM kepada agensi yang diamanahkan dalam misi banjir tidak diragukan dan YAB PM sendiri memastikan setiap bantuan yang diperlukan mangsa banjir sampai kepada sasaran.

Tidak cukup dengan amanah yang diberi kepada MKN, YAB PM memberikan pula amanah dan mandat kepada Biro Biro UMNO dalam menyalurkan bantuan kepada mangsa banjir yang terlibat. Melalui Biro Kebajikan UMNO Malaysia yang dipengerusikan Dato Seri Azeez Rahim bantuan terus menerus disalur kepada mangsa banjir. Malah pemimpin UMNO setempat dari Pahang, Terengganu dan Kelantan turut diberikan amanah dalam memastikan mangsa banjir diberikan kemudahan dan bantuan sewajarnya.

Majlis Keselamatan Negara (MKN) memberikan jaminan bahawa segala permasaalahan banjir akan dapat diatasi dan akan dikawal selia oleh mereka. Satu jaminan yang besar untuk amanah yang diberikan oleh YAB PM.

Bukan mudah untuk seorang Pemimpin negara berjumpa dengan Presiden Amerika satu kuasa besar dunia. Sudah tentu ada pekara penting yang melibatkan Malaysia dan juga dunia apabila Najib Razak dan Barrack Obama dilihat bersama pada hari perayaan krismas. Benar ada yang kutuk dan keji apabila melihat YAB PM bermain Golf di kepulauan Hawai bersama Barrack Obama. Itu mentaliti manusia terutama rakyat Malaysia yang kita tidak boleh ubah kerana mereka cukup suka dengan Gosip dan cereka rekayasa berbanding fakta sebenar.

PM bersama Barrack Obama sudah tentu melibatkan urusan yang penting. Saya tidak tahu apa kandungan perbualan mereka berdua dan saya juga yakin ramai yang tidak tahu. Tapi kita boleh berfikir dengan waras sudah tentu ianya merupakan pekara yang penting terutama kepada Malaysia apabila Barrack Obama diwaktu perayaan hari Krismas meluangkan masa bersama Perdana Menteri Malaysia. Hanya YAB PM dan Barrack Obama sahaja tahu setakat ini apa intipati perbincangan namun saya yakin ianya adalah satu perbincangan yang sedikit sebanyak untuk meningkatkan ekonomi Malaysia.

Kenyataan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa YAB PM sehari berkali kali menghubungi beliau bertanyakan perihal banjir membuktikan bahawa YAB PM begitu perihatin dan peka dengan situasi yang berlaku waktu ini. Malah Majlis Keselamatan Negara juga sudah pasti melaporkan setiap jam segala laporan yang diperolehi dalam musibah banjir yang dihadapi ini.

Sekarang kita tahu walaupun YAB PM berada diluar negara atas urusan penting beliau begitu komited dan ambil tahu bencana banjir yang melanda negara. Keperihatinan YAB PM pada rakyat dan negara tidak dapat disangsikan malah kita seharusnya berbangga dengan YAB PM yang begitu perihatin dengan mangsa mangsa banjir.

Rakyat perlu matang dan mengambil bahan berita yang sahih dan jangan mencedok apa sahaja bahan yang disalurkan kerana propaganda jahat sentiasa dilakukan pihak pihak tidak bertanggungjawap dalam menghasut dan menanam kebencian kepada kerajaan terutama YAB PM Dato Seri Najib Tun Razak.

YAB Perdana Menteri Dato Seri Najib Tun Razak merupakan seorang Melayu yang beragama Islam. Mangsa mangsa banjir pula terdiri daripada bangsa Melayu dan beragama Islam. Mana mungkin Najib Razak mahu melupakan saudara seagama dan sebangsanya pada waktu ini. Najib Razak akan bantu habis habisan dalam memastikan mangsa mangsa banjir mendapat bantuan dan sokongan yang sepenuhnya dari kerajaan Malaysia.

Wan Muhammad Azri
Presiden Malaysia Bumiputera Brotherhood

2 comments:

  1. Orang dalam UMNO pun sakit hati inikan pula rakyat yang bukan dari ahli UMNO sedang rakyat bimbang dan ramai yang mati keluar pula gambar PM main golf.

    ReplyDelete
  2. Air bukan naik setakat 2 - 3 kaki tapi 30 hingga 40 kaki dan semakin naik lagi.

    ReplyDelete